Co ma wpływ na oprocentowanie lokat?

Atrakcyjność lokaty terminowej jest zależna od wysokości oprocentowania środków zamrożonych w banku. Większość Klientów kieruje się właśnie tym kryterium przy wyborze usługi i pozostałe warunki umowy są praktycznie pomijane. W przeciwieństwie do inwestycji alternatywnych, korzystając z lokaty masz pewność, że w momencie jej zapadalności otrzymasz cały swój kapitał oraz należne Ci odsetki. Choć nie masz szansy na spektakularny zysk, brak ryzyka w oszczędzaniu bywa na wagę złota. Przekonują o tym statystyki, większość Polaków decyduje się właśnie na takie produkty oszczędnościowe.

Wysokość oprocentowania zależy bezpośrednio od decyzji jakie podejmuje Rada Polityki Pieniężnej. Oferta banków dostosowywana jest do wartości stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego. Musisz jednak wiedzieć, że w przypadku obniżenia stóp NBP, oprocentowanie może ulec zmianie nawet z dnia na dzień, natomiast gdy dochodzi do podwyższenia tej wartości banki przedłużają moment w jakim konieczne będzie wprowadzenie zmian.

Jak wybrać najkorzystniejszą ofertę?

Wysokie oprocentowanie w skali roku to nie wszystko co powinno interesować potencjalnego Klienta. Jeżeli zależy Ci na tym by jak najlepiej wykorzystać lokatę sprawdź dokładne warunki umowy. Istotne może okazać się to czy bank określa minimalną i maksymalną kwotę jaką zdeponujesz na lokacie. Ważną informacją będzie także ustalenie czy instytucja wypłaca odsetki w przypadku wcześniejszego zerwania umowy przez Klienta. Być może po sprawdzeniu tych informacji zdecydujesz się na skorzystanie z innej usługi, lepiej dostosowanej do Twoich możliwości i oczekiwań.

Lokata promocyjna

W momencie gdy stopy procentowe są bardzo niskie wiele banków zachęca Klientów szeregiem promocji. Aby skorzystać z tych atrakcyjniejszych usług należy jednak spełnić znacznie więcej warunków. Najczęściej są to ograniczenia dotyczące maksymalnej kwoty na depozycie, możliwość założenia wyłącznie jednej lokaty, a także konieczność wpłacenia całkowicie nowych środków w banku, lub nowych Klientów.